Už od 159 €

Transferové oceňovanie

Viac informácií Objednávka

Pomáhame s transferovým oceňovaním desiatkam firiem po celom Slovensku

Problematike transferového oceňovania sa venujeme už niekoľko rokov. Transferové oceňovanie má za úlohu kontrolovať úpravu všetkých daňových základov medzi závislými osobami, tj. nielen tuzemskými závislými osobami ale aj zahraničnými závislými osobami.

Našim klientom vypracovávame všetky 3 druhy transferovej dokumentácie, ktorými sú: skrátená transferová dokumentácia, základná transferová dokumentácia a úplná transferová dokumentácia.

• Dokumentáciu zasielame v tepelnej väzba a úprave pre predloženie priamo správcovi dane
• Certifikát garancie správnosti s hmotnou zodpovednosťou

Mám záujem

Prof. h.c. Dr. h.c. Ing. Martin Danys LL.M.Odborný garant transferového oceňovania

Jeden z popredných odborníkov na transferové oceňovanie a vypracovanie transferovej dokumentácie

Dokumentáciu vypracováva expert na transferové oceňovanie Prof. h.c. Dr. h.c. Ing. Martin Danys s tímom špecialistov. Prof. h.c. Dr. h.c. Ing. Martin Danys LL.M. je odborný špecialista na transferovú dokumentáciu, trhové a cenové analýzy.
Analýzy a závery sú spracovávané aj daňovým špecialistom a právnikom s niekoľkoročnou praxou.
Neváhajte ma kontaktovať:

Daňový úrad môže kedykoľvek vyzvať spoločnosť o predloženie transferovej dokumentácie

„Zanedbanie povinnosti viesť transferovú dokumentáciu v rámci novely zákona č.595/2003 Z.z. o dani z príjmov môže nadobudnúť formu vysokej pokuty."

Transferové oceňovanie, teda nutnosť mať riadne zdokumentované transferové oceňovanie v týchto dňoch býva čoraz viac spomínané. Je to práve z toho dôvodu, že každým rokom sa zvyšuje počet daňových kontrol. Tieto kontroly ktoré sa zameriavajú hlavne na oblasť transferového oceňovania a ich dokumentáciu. Pre podnikateľov to predstavuje, že ak ste napríklad vy konateľom v dvoch rôznych spoločnostiach, tak nemôžete uskutočniť medzi práve týmito dvomi spoločnosťami transakcie za vami navrhnuté ceny. Nakoľko tieto ceny musia byť v tej istej hladine, aká by bola použitá medzi nezávislými osobami- treba splniť rovnaké podmienky. Ak by toto nebolo splnené hrozí vám sankcie.

Ak práve vy potrebujete niekoho, kto za vás transferovú dokumentáciu vypracuje, ste na správnej adrese!

Nakoľko zákon o dani z príjmov nastavil daňovníkom s účinnosťou od 1. 1. 2009 podmienku viesť dokumentáciu o kontrolovaných transakciách a využitej danej metóde transferového oceňovania so zahraničnými závislými osobami. Ide v podstate o to, aby bol zdokumentovaný proces ocenenia obchodných vzťahov medzi závislými osobami (počítajú sa tam ceny za poskytnuté služby, úvery,...), Dôraz sa kladie na preukázanie a vysvetlenie spôsobu tvorby ceny pri týchto obchodných vzťahoch a iné skutočnosti, ktoré majú na oceňovanie týchto transakcií vplyv.

Táto povinnosť viesť dokumentáciu o transferovom oceňovaní bola dokonca od 1. 1. 2015 rozšírená aj na kontrolované transakcie medzi tuzemskými závislými osobami. Pod tým môžeme rozumieť, že ak daňovník zo Slovenska, napr. spoločnosti alebo fyzické osoby, uskutočňujú obchody s majetkovo alebo personálne prepojenými osobami, blízkymi, podľa občianskeho zákonníka alebo rôzne poprepájaný osobami, musí viesť dokumentáciu o týchto transakciách. A to nezáleží na príslušnosti prepojenej osoby.

V praxi to znamená, že každý, kto zhotovuje kontrolované transakcie, musí byť schopný tieto udalosti písomne preukázať správcovi dane. Ten overí správnosť použitia metódy pri daňovej kontrole. Je nutné aby daňovník následne predložil zdokumentovanie o transferovom oceňovaní v lehote do 15 dní odo dňa doručenia výzvy správcu dane.

Obsah dokumentácie, aký určilo Ministerstvo financií SR usmernením, záleží od kvantitatívnych a kvalitatívnych kritérií určených na daňovníkov (typ účtovnej jednotky, spôsob vykazovania účtovnej závierky, druh transferovej dokumentácie, uplatnenie daňovej straty alebo úľavy na dani a pod.). Typy dokumentácie, ktoré vyhotovujú daňovníci podľa vyššie naznačených znakov, je možné podľa Usmernenia MF SR za zdaňovacie obdobia 2015 - 2017 zhrnúť v nasledujúcej tabuľke:

TYP DOKUMENTÁCIE POVINNOSŤ VIESŤ DOKUMENTÁCIU
Úplná dokumentácia
• všeobecná – prehľad o skupine závislých osôb
• špecifická – osobitné informácie týkajúce sa daňovníka
Daňovníci, ktorí:
• vyhotovujú IÚZ podľa IFRS
• realizujú kontrolované transakcie so závislými osobami z nezmluvných štátov
• pošlú žiadosť na daňový úrad o odsúhlasenie využitia metódy ocenenia
• žiadajú o úpravu základu dane
• odpočítavajú daňovú stratu nad 300 tis. EUR v jednom zdaňovacom období alebo nad 400 tis. EUR v dvoch po sebe nasledujúcich zdaňovacích obdobiach
• vedia si uplatniť úľavu na dani
Skrátená dokumentácia Daňovníci, ktorí:
• sú fyzickými osobami, mikro-účtovnými jednotkami
• realizujú tuzemské kontrolované transakcie
• majú priamu alebo nepriamu účasť štátu, obce, VÚC na majetku, kontrole alebo vedení
• sú konsolidujúcou/konsolidovanou ÚJ podľa § 22a zákona o účtovníctve
Základná dokumentácia Ostatné subjekty

Nechajte si od nás poradiť

Vypracujeme vám požadovanú transferovú dokumentáciu, základnú, skrátenú alebo úplnú. Poskytneme bezplatné poradenstvo každému klientovi a odborne poradíme, ktorý typ dokumentácie je pre neho potrebný. Neváhajte nás osloviť ešte dnes.

Mám záujem

Informujte sa na našom tel. čísle:
+421 951 327 299

V roku 2019 sme vypracovali viac ako 257 transferových dokumentácií

Cenová ponuka na transferové oceňovanie pre vašu spoločnosť

Vyplňte prosím objednávkový formulár a my vám obratom vypracujeme cenovú ponuku na transferové oceňovanie pre vašu spoločnosť alebo nám zanechajte telefónne číslo a my sa vám ozveme späť.

Viac informácií

Transferové oceňovanie vypracovávame pre malé, stredné ale aj veľké spoločnosti. Garantujeme supervýhodnú cenovú ponuku za vypracovanie skrátenej, základnej alebo úplnej transferovej dokumentácie.

Emil Borka
+421 951 327 299
ks.b2b4@akrob.lime

Hodnotenie našich zákazníkov

v katalógu firiem azet

S kúpou firmy sme mali výbornú skúsenosť. Určite odporúčam. A rád využijem ich služby aj do budúcna.

zobraziť

GDPR dokumentáciu sme u nich u nich vybavili veľmi rýchlo. Poradili nám a vysvetlili čo bolo treba.

zobraziť

Cítiť profesionalitu a odbornosť. S čím bolo treba pomohli, vybavili. Za mňa spokojnosť a určite odporúčam.

zobraziť

Hodnotenia nájdete na profile: www.azet.sk/firma/4b2b-consulting-s-r-o/

Zobraziť všetky hodnotenia

Povedali naši klienti

Kristína Nagyová, Komárno

Ďakujem za poskytnutie odborných služieb a odborne vykonanú pomoc v mojom účtovníctve odborníkom so spoločnosti 4B2B.sk. Musím konštatovať, že som veľmi rada s vykonanou prácou a so všetkými vykonanými úkonmi. Ušetrili ste mi nemalé množstvo času, financií a v neposlednom rade aj veľa zdravia. Som moc rada, že som získala tak skvelé informácie a ešte radšej, že boli aj pravdivé. Ďakujem

Lukáš N, Martin

Ďakujem odborníkom z 4B2B za Vaše poskytnuté odborné služby a za profesionálny prístup počas riešenia celej agendy spojených zmien v organizačnej zložke. Váš skvelý prístup ku klientovi a kvalitu poskytovaných služieb budem z radosťou rozširovať aj vo svojom okolí.

Ronald Kalinský, Púchov

Týmto Vám chcem poďakovať milá spoločnosť 4B2B.sk za Vaše celkovo poskytnuté služby a poradenstvo pri zlučovaní mojich firiem. Ušetrili ste mi nemalé množstvo času, nákladov a aj nevyhnutných „zážitkov“, ktoré som mohol získať na našich úradoch. Ste najlepší.

Tomáš R, Košice

Kúpu staršej firmy s nejakou históriou som už dlhšie hľadal a nakoniec som sa na základe odporúčaní svojho okolia obrátil na spoločnosť 4B2B.sk. Sám som najprv neveril, že môže predaj prebehnúť tak ľahko a bol som veľmi milo prekvapený. To čo spoločnosť uvádza na stránke je úplná pravda a touto cestou sa Vám chcel poďakovať. Verím, že budete na našom trhu ešte veľa rokov a prajem množstvo ďalších spokojných klientov.

Martin Brezovský, Púchov

Zmena spoločníka v mojej nemenovanej spoločnosti prebehla prostredníctvom kontaktovania odborníkov od spoločnosti 4B2B veľmi rýchlo, na vysokej úrovni riešenia môjho záujmu a k mojej celkovej spokojnosti. Ďakujem Vám

Boris Súmerský, Brezno

Už dlhšiu dobu som uvažoval akým spôsobom založiť firmu v Českej republike. Až som nakoniec dospel k záveru, že oslovím spoločnosť 4B2B s.r.o., ktorú som našiel na internete. Firma 4B2B.sk mi poskytla viaceré možnosti pre ich výber a odkonzultovala so mnou všetky náležitosti, ktoré mi ešte v čase uvažovania neboli jasné. Konečný bod, ktorú sprevádzalo moje rozhodnutie už bola hotová hračka. Ich služby môžem všetkým len odporučiť.

Peter Vrabovský, Malacky

V spolupráci so spoločnosťou 4B2B.sk sa nám po dlhšom pátraní vyskytla možnosť jednoduchého a rýchleho založenia akciovej spoločnosti o ktorú sme mali už dlhšiu dobu záujem. Celkový proces prebiehal veľmi rýchlo, odborne a bez akýchkoľvek komplikácií a k tomu sme ušetrili aj nemalé náklady. Firmu 4B2B.sk vrelo odporúčam každému budúcemu podnikateľovi.

4B2B kontakt

4B2B advisory s.r.o.
Svätovavrinecká 10
831 01 Bratislava

ks.b2b4@eciffo
+421 951 327 299

Poslať email Kontakty

Park Inn Danube Hotel
4,50€/hod.

Zobraziť na mape

Garáž Centrum
3,70€ - 2,70€/hod.

Zobraziť na mape

Zastávka Zochova

Zobraziť spoje

Zastávka Hodžovo námestie

Zobraziť spoje

Kontaktujte nás

Vyplňte prosím kontakný formulár